Hospice Gorinchem

Zorghuis en Zorg Thuis

Hoe maak je een merk van een Hospice? Dat was het eerste wat wij dachten toen wij de vraag kregen van het Hospice Gorinchem om een nieuwe huisstijl en website te ontwikkelen. Op zich niet zo’n gek idee om vanuit een merkgedachte het Hospice letterlijk nieuw leven in te blazen als het zo dicht bij de dood komt. Want voor iemand die nog maar beperkt de tijd heeft om te leven is het vanzelfsprekend dat je dat kunt doen op een plek die vertrouwd is en goede zorg verleend.

De vraag

Hoe kunnen wij als Hospice nieuwe donateurs aantrekken en onze uitstraling aanpakken?

Onze aanpak

De rebranding van het Hospice is volgens de Maatmerk methode opgezet en we hebben in 3 eenvoudige stappen de strategie bepaald, de rebranding opgezet en alle visuele middelen ontwikkeld met de website als belangrijkste middel. Dit hebben we naadloos laten aansluiten op de make-over van het interieur van het Hospice. Daarbij hebben we een apart deel op de website voor de vrijwilligers gerealiseerd met aparte logins, nieuws- en werkrooster deling omdat de vrijwilligers de drijvende kracht zijn in het Hospice.

Het resultaat

Met deze rebranding hebben we mooie resultaten geboekt; meer donateurs, meer financiële middelen voor goede zorg en vooral… meer plezier in het uitdragen van het “merk” Hospice Gorinchem.

Check www.hospice-gorinchem.nl

Vorige
Vorige

C3 Adviseurs & Managers

Volgende
Volgende

OERsterk